flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Результати проведення анкетного опитування з питань діяльності суду

02 квітня 2018, 19:01

У Роздільнянському районному суді Одеської області проведено опитування громадян-відвідувачів щодо якості функціонування суду

 

         З метою оцінки якості функціонування Роздільнянського районного суду Одеської області, відповідно до рішень Ради Суддів України від 02.04.2015 №28, від 08.04.2016 №26 та на виконання наказу голови суду від 12.03.2018 №14-зпс,  в період з 19 березня по 29 березня  2018 року проведено опитування громадян-учасників судових проваджень.  

Опитування.

Об’єктами опитування виступали громадяни, які є учасниками судових проваджень.

      Проведення опитування громадян-учасників судових проваджень щодо їх задоволеності роботою суду передбачено та затверджено рішенням Ради Суддів України №28 від 02.04.2015 року, яким затверджено перелік базових показників роботи суду, що підлягають застосуванню.

  Завдання опитування:

  • Отримати загальне уявлення про якість роботи суду;
  • Виявити рівень задоволеності громадян умовами перебування в суді;
  • Оцінити повноту, ясність та доступність інформації для відвідувачів суду;
  • Оцінити дотримання термінів (своєчасність) судового розгляду;
  • Визначити, як громадяни сприймають якість роботи суддів та працівників апарату суду;
  • Визначити, як громадяни, котрі вже отримали судові рішення в своїх справах, сприймають вмотивованість та зрозумілість судових рішень.

         Відповідно до методичних рекомендацій «Система оцінювання роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи», затвердженої Рішенням Ради Суддів України від 02.04.2015 №28, опитування проводилося за методом випадкової вибірки відвідувачів суду.

         Під час опитування  всім відвідувачам суду пропонувалось заповнити анонімні анкети безпосередньо в приміщені суду. 

        Усього в опитуванні, яке проводилось в приміщенні Роздільнянського районного суду Одеської області, взяли участь 27 громадян-учасників судових проваджень,

- віком від 18 до 25 років – 29,6% респондентів;

- віком від 26 до 39 років - 37% респондентів;

- віком від 40 до 59 років – 29,6% респондентів;

- 3,7% респондентів склали громадяни віком від 65 років і старше.

Більшість опитаних становили респонденти жіночої статі (55,6%). Значна кількість респондентів мають повну вищу освіту (55,6%). Серед респондентів з вищою освітою 29,6% мають вищу юридичну освіту. Слід зауважити, що 51,9% громадян-учасників судових проваджень, що взяли участь в опитуванні проживають у місті Роздільна.

За результатами проведеного аналізу анкет опитування громадян – відвідувачів Роздільнянського районного суду Одеської області  встановлено наступні результати.

  1. Якість роботи суду (за 5-бальною шкалою: 1-дуже погано, 5 – відмінно), переважна  більшість респондентів, а саме  70,4% оцінило на оцінку – «5», інші 29,6% на оцінку- «4». На «3», «2», «1» не оцінив жоден з респондентів. 

Загалом, за результатами опитування середня оцінка якості роботи суду становить 4,7 бали, що є вищим показником ніж оцінка якості роботи суду у 2015 році (4,5).

    2. Доступність суду.

  • На запитання  «Чи легко Вам було знайти будівлю суду?» - 77,8% опитаних респондентів зазначило – «цілком так»,  11,1%  – «швидше так», 7,4%  – «більш-менш(варіант: і так, і ні)», інші респонденти, а саме 3,7% відповіли на питання –«цілком ні».
  • Щодо зручності паркувати автомобіль (достатності паркувальних місць) біля будівлі суду - більшість респондентів, а саме 76,9% відповіли «цілком так», 7,7% – «швидше так», 3,8% респондентів – «більш-менш(варіант: і так, і ні)», 3,8%  –«швидше ні», інші громадяни-учасники судових проваджень оцінили на «цілком ні».
  • На запитання «Як Ви вважаєте, чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду?» - значний відсоток респондентів – 74,1%, зазначили – «цілком так», 11,1%– «швидше так», 7,4% - «більш-менш(варіант: і так, і ні)», інші респонденти, а саме 7,4%  - «швидше ні».
  • «Якщо Вам доводилося телефонувати до суду, чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію?»- переважна більшість респондентів – 63%, відповіли – «цілком так», 22,2% – «швидше так», 11,1% - «більш-менш(варіант: і так, і ні)», інші респонденти  зазначили «цілком ні».
  •  «Чи давав графік роботи канцелярії суду можливість вчасно та безперешкодно вирішувати Ваші справи у суді (подавати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)?» - Великий відсоток респондентів, а саме – 77,8% відповіли - «цілком так», «швидше так» - 18,5%, «цілком ні»-3,7%.

         Таким чином, за результатами опитування  щодо доступності суду значна більшість громадян вважає, що будівлю Роздільнянського районного суду Одеської області легко знайти. Крім того, вагомий відсоток респондентів відмітили  на відмінно організацію роботи канцелярії суду, яка дозволяє вчасно та безперешкодно звернутися до суду та дізнатися необхідну інформацію, в тому числі зателефонувавши до суду.

Також є відсоток громадян незадоволений графіком роботи канцелярії суду (3,7%) та отриманні інформації в телефонному режимі.

     3. Зручність та комфортність перебування у суді.

Чи характерно для приміщень суду:

 - достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідань?: - 63 % зазначило - «цілком так» ,18,5% -  «швидше так»,  18,5% - «більш-менш(варіант: і так, і ні)»;

 - вільний доступ до побутових приміщень? - «цілком так» - 51,9%, «швидше так» - 14,8%, «більш-менш(варіант: і так, і ні)» - 14,8, «цілком ні»- 18,5%;

- чистота та прибраність приміщень? – Вагомий відсоток, а саме 77,8% респондентів зазначило «цілком так», 14,8% - «швидше так», 3,7 % на оцінку «більш-менш(варіант: і так, і ні)», інші респонденти оцінили  на  «цілком ні».

     4. Повнота та ясність інформації:

  • Чи зручно у суді розташовані інформаційні стенди (дошки об’яв)? – «цілком так» зазначило більшість респондентів, а саме 77,8%, «швидше так» - 14,8%, на оцінку «більш-менш(варіант: і так, і ні)»  - 3,7%, «цілком ні» також -3,7%.  

4.1. Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо:

  • Розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень? - «цілком так» - 70,4%, «швидше так» - 25,9%, «цілком ні» - 3,7%;
  • Правил допуску в суд та перебування в ньому? - «цілком так» - 74,1%, «швидше так» - 11,1%, «більш-менш(варіант: і так, і ні)» – 3,7%, «швидше ні» - 7,4%, «цілком ні» - 3,7%;
  • Справ, що призначені до розгляду? - «цілком так» - 69,2%, «швидше так» - 26,9%, «швидше ні» - 3,8%;
  • Зразків документів (заяв, клопотань тощо)? - «цілком так» - 69,2%, «швидше так» - 23,1%, «більш-менш(варіант: і так, і ні)» – 7,7%;
  • Порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів? - «цілком так» - 69,2%, «швидше так» - 26,9%, «більш-менш(варіант: і так, і ні)»– 3,8%;
    • Чи користувалися Ви сторінкою суду в мережі інтернет? - «так» - 53,8%, «ні» - 46,2%;
    • Чи знайшли Ви на сторінці суду потрібну для Вас інформацію? - «цілком так» - 73,7%, «швидше так» - 15,8%, «більш-менш(варіант: і так, і ні)»– 10,5%.

        За результатами опитування громадян-відвідувачів суду встановлено, що більшість відвідувачів задоволені умовами перебування в суді. Разом з тим відвідувачі висловили побажання щодо збільшення місць для очікування, а також покращення допуску до  побутових приміщень(туалетів) суду.

     5. Сприйняття роботи працівників апарату суду.

5.1. Чи старанно працювали працівники  суду та не припускалися помилок,  які призводили б до перероблення документів та порушення строків? - «цілком так» - 60%, «швидше так» - 24%, «більш-менш(варіант: і так, і ні)» – 12%, «цілком ні» - 4%;

5.2. Чи виявили працівники апарату суду при спілкуванні з Вами:

  • Доброзичливість, повагу, бажання допомогти? - «цілком так» - 80,8%, «швидше так» - 15,4%, «і так і ні» (більш-менш) – 3,8;
  • Однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу? - «цілком так» - 84,6%, «швидше так» - 15,4%;
  • Професіоналізм, знання своєї справи? - «цілком так» - 84,6%, «швидше так» - 15,4%.

Слід відмітити, що більшість респондентів задоволені відношенням працівників суду до виконуваною ними роботою. На сьогоднішній день це є дуже вагомим показником довіри населення до здійснення судочинства в країні.

      6. Дотримання строків судового розгляду.

- Чи вчасно (відповідно до графіка) розпочалося останнє засідання по Вашій справі? - «цілком так» - 76%, «швидше так» - 12%, «і так і ні» (більш-менш) – 4%, «швидше ні» - 8%;

- Чи було враховано Ваші побажання при призначенні дня та часу засідання? - «цілком так» - 80,8%, «швидше так» - 15,4%, «більш-менш(варіант: і так, і ні)»– 3,8;

- Чи вчасно Ви отримували повістки та повідомлення про розгляд справи? - «цілком так» - 84,6%, «швидше так» - 11,5%, «швидше ні» - 3,8%;

- Чи вважаєте Ви обґрунтованими затримки/перенесення слухань у розгляді Вашої справи? - «цілком так» - 76,9%, «швидше так» - 11,5%, «більш-менш(варіант: і так, і ні)» – 7,7%, «швидше ні» - 3,8%;

Більшість респондентів відзначили, що судові засідання у справах розпочалися вчасно. Крім того, при призначені дати та часу судового засідання суддями було враховано побажання учасників судового процесу, переважна більшість опитуваних вчасно отримали судові повістки та повідомлення про розгляд справи. Разом з тим 76,9% респондентів вважає в тій чи іншій мірі обґрунтованими затримки або відкладення судових засідань.

      7. Сприйняття роботи судді.

Як на вашу думку,чи було характерним для судді, що розглядав Вашу справу (одноособово чи як голова колегії суддів):

  • Неупередженість (суддя не піддався зовнішньому тиску, якщо такий був?) - «цілком так» - 84,6%, «швидше так» - 15,4%;
  • Коректність, доброзичливість, ввічливість? - «цілком так» - 92%, «швидше так» - 4%, «більш-менш(варіант: і так, і ні)» – 4%;
  • Належна підготовка до справи та знання справи? - «цілком так» - 84,6%, «швидше так» - 15,4%;
  • Надання можливостей сторонам обґрунтовувати свою позицію? - «цілком так» - 84,6%, «швидше так» - 15,4%;
  • Дотримання процедури розгляду? - «цілком так» - 80,8%, «швидше так» - 19,2%.

      8. Судове рішення.

  • Чи рішення по Вашій справі було на Вашу користь? - «так» - 80%, «ні» - 20%;
  • Чи плануєте Ви оскаржувати рішення по Вашій справі? - «так» - 16%, «ні» - 84%;
  • Чи отримали Ви повний текст рішення по Вашій справі? - «так» - 92%, «ні» - 8%;
  • Чи вчасно Ви отримали повний текст рішення по Вашій справі?- «так» - 92%, «ні» - 8%;
  • Чи було рішення викладено легкою, доступною для розуміння мовою? - «цілком так» - 88,5%, «швидше так» - 7,7%, «і так і ні» (більш-менш) – 3,8%;

       Щодо сприйняття роботи судді більшість громадян високо відмітили неупередженість суддів Роздільнянського районного суду Одеської області, доброзичливість, коректність, надання можливості обґрунтувати свою позицію та дотримання процедури розгляду справи.                                                                

ВИСНОВКИ

          Підсумки результатів проведеного анонімного опитування громадян-відвідувачів суду свідчать про позитивну оцінку організації роботи Роздільнянського районного суду Одеської області.

           Зокрема, більшість респондентів надали позитивні оцінки щодо:

- організації роботи суду, яка дає можливість вчасно та безперешкодно подати позов до суду, ознайомитися з матеріалами справи, отримати копії судових рішень, отримати будь-яку інформацію в телефонному режимі;

- повноти та ясності інформації, яка розміщується на інформаційних стендах, офіційному веб-сайті суду;

- коректне та ввічливе ставлення суддів та працівників апарату до відвідувачів суду;

- надання можливостей сторонам обґрунтовувати свою позицію;

- дотримання процедури розгляду;

- рішення викладено легкою, доступною для розуміння мовою;

- однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу;

- тощо.

         Так, опитування громадян-учасників судових проваджень показало високий відсоток позитивного сприйняття роботи суддів Роздільнянського районного суду Одеської області, а також працівників апарату суду.

      Проведене анкетування дозволило виявити проблемні організаційні питання в діяльності суду, які потребують вдосконалення як для функціонування суду як установи так і покращення задоволеності громадян роботою суду.

Зокрема, потребує перегляду графік роботи канцелярії суду; порядок отримання інформації в телефонному режимі;  обладнання додаткових місць очікування та доступ до туалету в приміщенні суду; переглянути інформацію щодо зразків документів розміщених на інформаційному стенді; покращити роботу щодо початку судових засідань відповідно до графіку.

  Результати опитування свідчать про досить високий рівень доступності, незалежності та неупередженості правосуддя в Роздільнянському районному суді Одеської області. Вважаємо доцільним й надалі проводити подібні опитування відвідувачів суду для забезпечення відкритості суду, підвищення довіри громадян до правосуддя, зміцнення авторитету судової влади та забезпечення вільного доступу громадян до інформації.